loading...
ساکان
احمد ساکان بازدید : 90 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

پخش فایل‌های رسانه‌ای در Xbox 360

لزومی نـدارد كه به خاطر عشـق ورزیـدن به كامـپیوتر و داشتن دستگاه Xbox احساس شرمندگی كنید. درست است كه Xbox360 همیشه قابلیت به نمایش در آوردن بعضی از فرمت‌های ویدئویی را از طریق Windows Media Connect داشته است و برنامه به روزرسانی كه در پاییز 2007 با نام Dashboard Update عـرضه شـد، سـازگاری كامـل با DivX و Xvid را داشـت، اما بـرنامه رایـگانی كه بـا نام TVersity عرضه شد، این دستگاه را به قابلیت سـازگاری با تمام فرمت‌های ویدئویی و برنامه‌های زنده اینترنـتی مـجهز كرده و آن را حتی بـرای جدی‌ترین كاربران كامپیوترهای شخصی جذاب‌تر كرده است.
برنامه TVersity یك برنـامه سـودمند و مـستقل پخش رسانه‌ای اسـت كه بـرای رسانـدن محتوا به دسـتگاه‌های متصل به اینترنت با پروتكل‌های مختلف طراحی شده است. این برنامه به طور خودكار محتوای كاربران را برای ارسال فوری به قالب درست تبدیل می‌كند. اگرچه این برنامه هنوز در مرحله آزمایش بتا است، اما در حال حاضر نسبتاً خوب كار می‌كند، البته پیكربندی اولیه آن قدری دشـوار است. در این مـقاله نحوه راه‌اندازی برنامه TVersity در دسـتگاه‌های Xbox360 شرح داده شده است.

1- پـاكسازی بـرنـامـه‌های قـدیـمی رمـزگـذاری/رمزگشایی (Codec)
بـزرگ‌ترین مشـكل كاربـران بـرنـامه TVersity، وجـود برنامه‌های Codec ناسازگار یا تداخلی است كه مـعمولاً در نتیجه نصب برنامه‌هایی كه حاوی "تمام برنامه‌های Codec موردنیاز" هستنـد (از قبیل K-Lite) به وجـود می‌آیـد. صرف‌ نظر از این مشكل، بهتر است برای رهایی از دردسر، تمامی برنامه‌های Codec را پاكسازی كنید.
در اولیـن مـرحله، با باز كردن Control Panel بـه بـخـش Add/Remove Programs رفـته و تمـام نـرم‌افزارهای Codec را از جـمـله بــرنـامـه‌هـای سـودمنـدی چــون AC3Filter ،DivX ،Xvid را از سیـستم حذف كنـیـد. به علاوه، برخی از برنامه‌های كاربردی پخش تصاویر ویدئویی، از قبیل Nero،‌ نیز حاوی Codec هستند. این برنامه‌ها را نیز موقتاً خارج سازید. پس از كامل شـدن كار، می‌توانید آنها را دوباره نصب كنید. اكنون می‌تـوانید كامپیوترتان را مجدداً راه‌اندازی كرده و سعی كنید بدون وجـود Codec یك فیلم را تماشا كنید. اگر برنامه Windows Media Player اعلام كرد كه Codec وجود ندارد، بدانید كه راه را درست رفته‌اید و می‌توانید ادامه دهید.
اگر تـصاویـر ویـدئویی به نـمایـش درآمـدند، بایـد بـرنـامه Codec Sniper را اجـرا كـرده و بـه طـور غـیـر خـودكار برنامه‌های Codec را از سـیستم خـود حـذف كنـیـد. بـرای خارج كردن Codec، كافی اسـت روی ایـن بـرنامه‌ها كلیك كرده و گزینه Delete را انتخاب كنید. فقط برنامه‌های Codec وابسته به مجموعه برنامه‌های Codec و برنامه‌های Codec نصب شده به صورت دستی را حذف كنید. حـذف برنامه‌ها به طور اشتباهی،‌ ممكن است سیستم شما را از كار بیـندازد،‌ بنابراین با احتیاط عمل كنید. برای مشاهده تاثیر تمام تغییراتی كه ایجاد می‌كنید، باید سیستم را دوباره راه‌انـدازی كنید. پس از آنكه برنامه‌های Codec پاكسازی شـد و فیلم‌های ویدئویی دیگر به نمایش درنیامد، می‌توانید به مرحله بعدی بروید.
توجه: اگر با استفـاده از بـرنامه Codec Sniper نتوانستید از شر تمام برنامه‌های Codec خلاص شوید، بـهتر اسـت از تمام داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه كرده و سیستم عامل ویندوز را دوباره نصب كنید.

2- نصب یك مجموعه جدید از برنامه‌های Codec
اگر فقط می‌خواهید رسانه‌های مبتنی بر Div x) MPEG-4
Xvid و مشابه آن) را به طور پیوسته پخش كنید، ffdshow بهترین انتـخاب بـرای بـرنامه رمزگذاری/رمزگشایی است. (اگرمی‌خواهید بـرنامه‌های Codec پـیشـرفته‌تر مـبتنی بر H.264 را پخش كنید به یك مجموعه بـرنامه جامع‌تر Codec نیاز دارید. برای این منظور CCCP را تـوصیه می‌كنیم. اگر CCCP را نصب كنید به ffdshow نیاز ندارید و برعكس.)
ffdshow نوعی برنامه رمزگذاری/ رمزگشایی كلی است. این برنامه با اكثر رسانه‌های مبتنی بر MPEG-4 سازگار است و در عیـن حال به شـما امكان رمزگشایی جـریان‌های صوتی پیـوسـته Dolby Digital و جـریـان‌های صـوتی DTS‌ را می‌دهد. این نرم‌افزار را با انتخاب گزینه‌های پیش‌فرض برای همه موارد، از جمله رسانه صوتی (2.0Stereo) و صرف‌نظر از پیكربندی بلندگوهای واقـعی خود، نصـب كنـید. بـرنامه TVersity ظاهراً با سایر برنامه‌ها خوب عمل نمی‌كند.
پس از نصب ffdshow، احتمالاً قادر خواهید بـود بار دیگر فیلم‌های ویدئویی MPEG-4 (اغلب DivX و Xvid) را در Windows Media Player خود تماشا كنید.

3- نصب برنامه TVersity
به هنگام نصـب TVersity، می‌تـوانید از بیشتـر گزینه‌های پیش‌فرض این شركت به جز TVersity Codec Pack كه به هیچ وجه نباید آن را نصب كنید، استفاده كنید. وقتی برنامه از شما سوال می‌كند كه می‌خواهید Codec Pack را نصب كنید، این گزینه را غیرفعال كنید. دیگر نیازی به بـرنامه Codec ندارید. كاربران سیستم عامل ویستا یك پیام هشدار دریافـت خواهند كرد كه به آنها می‌گوید برنامه TVersity به درستی راه‌اندازی نشده است، بنابراین باید با استفاده از میانبر در پوشه Start Menu، ایـن برنامه را به طور دسـتی راه‌اندازی كنند.
اگر می‌خواهید فایـل‌های صـوتی را كه در دسـتگاه دیگری شبكه ذخیره شده اسـت، پخش كنید (دستگاه دیگری مانند جـعـبه NAS یا یك Windows Home Server)، بایـد سرویـس TVersity (ایـن سـرویس یـك بـرنامه كاربردی است كه حتی زمانی كه كاربر از دستگاه اسـتفاده نمی‌كند، اجرا می‌شود) را طوری پیكربندی كنید كه به عنوان كاربری كه اجازه دسـترسی به فایل‌های به اشتراك‌ گذاشته شده در شبكه را دارد، اجرا شود. حتی اگر شـبكه‌ طوری پیكربندی شده باشد كه اجازه دسترسی به همه افراد را بدهد، باید این كار را انجام دهید. سرویس‌هایی كه به حـساب سیستم محلی وارد می‌شوند، اجازه دسترسی به شبكه را ندارند.
برای تغییر اطلاعات ورود به سیستم، Control Panel و سپس Administrative Tools و بعد Services را باز كرده و در فهرست گزینه‌ها، TVersity Media Server را بیابید. روی این گزینه كلیك راست كرده و به زبانه Log On‌ برسید. روی دكمه This Account‌ كلیك كنید و آن را تنظیم كنید تا از یك نام كاربری/ كلمه عبور مجاز بـرای دسترسی به شبكه استفاده كنید. پس از تغییر اطلاعات ورود به سـیستم، باید این بـرنامه را دوباره راه‌اندازی كنیـد. بـرای این منظور، زبـانه General را یافته و ابتـدا روی Stop و سپس روی Start كلیك كنید.

4- افزودن رسانه به نرم‌افزار TVersity
این مرحله بسیار آسان است. بـخش كلاینت TVersity را در كامپیوتر شخص میزبان با قابلیت جریان پیوسته رسانه‌ای باز كنید،

 

روی علامت مثبت بزرگ سبز رنگ در گوشه سمت چپ در بالا كلیك كنید و سـپس پوشه‌هایی را كه فایل‌های رسانه‌ای شما در آنها قرار دارنـد را به آن اضافه كنیـد. مهم است كه به TVersity بگویید در هر پوشه چه نوع محتوایی را جست‌وجو كند. برای مـثال، دایركتـوری مـوسیقی شما احتمالاً حاوی مقدار زیادی تـصاویر هنری اسـت كه همه به بخش تصاویر TVersity منتقل خواهد شد. مـگر اینكه شما كادر Photo را از حالت انتخاب خارج كنید.
پس از اضافه كردن فایل‌های رسـانه‌ای، بـرنامه TVersity مدتی وقت نیاز دارد تا تـمام پوشه‌ها را جـست‌وجو كرده و به كتابخانه خود منتقل كند. حدود 10 دقیقه باید صبر كنید. بهتر است زمانی كه این برنامه مشغول جست‌وجو است، از آن استفاده نكنید.

5- ارسال جریان پیوسته رسانه به Xbox
اولین كاری كه باید انجام دهید، آزمایـش پخـش ویدئو در دسـتگاه Xbox360 با استـفاده از تنظیم‌های پیـش فرض اسـت. دستگاه Xbox را راه‌اندازی كرده و به تیـغه Media بروید. گزینه Videos را انتخاب كنید، سپس بـرای انتخاب منبع خود، X‌ را فشار دهیـد. اكنون گزینه‌ای را كه با عـنوان TVersity on:1 مـشخص شـده، انتخاب كنید.
اگر این گزینه را نمی‌بینید، باید در دیوار آتش خود یك پورت باز كنیـد یا احتـمالاً بـرنامه Windows Media Connect را روی كامپـیـوتـر سـرور خـود، غیـرفعال كنـیـد. بـرنامه Windows Media Connect، بـرنامه سودمند پیش فرض برای Xbox، عملكردی شبیه به TVersity دارد كه ممكن اسـت تداخل ایجاد كند. برای غیـر فعال كردن فهرست گزینه‌ها، دكمه Alt را فشار دهید. گزینه Tools و سـپس Options را یافـته، روی كلید Library و بعد Configure Sharing كلیك كرده و بعد Share My Media را از حالت فعال خارج كنید. برای مشاهده تغییرات، احتمالاً باید كامپیوترتان را دوباره راه‌اندازی كنید.
پس از آنكه Xbox شما به كامپیوترتان متصل شد، می‌توانید به بخش Meida/Videos رفته و یكی از فیلم‌های ویدئویی را ببینید. اگر این مرحله موفقیت آمیز بود، به گام بعدی بروید. اگر موفق نبود، احتمالاً باید به عقب بازگشته و نگاه دیگری به برنامه‌های Codec نصب شده بیندازید. اگر ظاهراً اشتباهی در كار نبود، مرحله 7 را برای دستورالعمل‌های اشكال‌یابی مطالعه كنید.

6-بهبود كیفیت رسانه‌های دیداری
دو عامل در كیـفیت جـریان پیوسـته رسانـه‌ها تعیین كننده هستند: سرعت كامپیوتر شخصی و كیفیت اتـصال شبكه‌ای بین كامپیوتر و Xbox. تبدیل كدهای تصاویر ویدئویی بـرای CPU كار دشواری است و ارسال جریان پیوسته رسانه‌ای برای شبكه نفس‌گیر است. تنظیم‌های پیش‌فرض TVersity در یك شبكه 802.11g نسبتاً خوب كار می‌كنند، اما تـصاویر ویدئویی حاصله، بسیار ضعیف به نظر می‌رسند. حتی ارسال تصاویر ویدئویی DVD از طریق دستگاه‌های بی‌سیم دشوار است، حداقل تا زمانی كه یك راه حل مبتنی بر 802.11n برای جریان پیوسته ویدئویی به بازار عرضه شود.
برای تنظیم كیفیت فیلم‌ها، TVersity Client را باز كـرده و روی زبانه Settings كلیك كنید.
سپس به صفحه Transcoder بروید. توصیه می‌كنیم كه این گزینه‌ها را یكی یكی تنظیم كرده و تنظیم‌های جدیـد را ذخیره كنید. برنامه را دوباره راه‌اندازی كنید (با استفاده از فـهرست گزیـنه‌های Advanced و گزیـنه Restart Sharing.) بـرای كسب اطمینان از اینكه تنظیم‌های تغییر یافته، راه‌اندازی شما را مختل نكرده است، پخش ویدئو را آزمایش كنید.
در مرحله اول، حداكثر درجه وضوح تـصاویر ویدئویی را تنظیم كنیـد تا TVersity به طـور خـودكار فیلم‌های DVD پاره شده شما را به درجه وضوح پایین‌تری تبدیل نكند.
اگر به یك شبكه عادی (غیر بی‌سیم) متصل شده‌اید، استفاده از درجـه وضـوح پیـش‌فـرض در دسـتگاهـتان را تـوصـیه می‌كنـیـم. درجـات وضـوح مـعـمولی 1280×720 (720p) و 1080p) 1080 ×1920) هستند. اگر از رسانه‌ها در دستگاهی استفاده می‌كنید كه پیش‌فرض‌های استاندارد دارد، تنظیم‌های پیش‌فرض برنامه TVersity را تغییر ندهید. استفاده از درجه وضوح اولیه احتمالاً بهترین كیفیت تصویر را ارائه می‌دهد، بـدون آنـكه TVersity را مـجبور به تغییـر فـوری اندازه تصاویر ویدئویی كند. اگر مـتوجه مـشكلی در عـملكرد شبكه شدید، بهتر اسـت درجه وضـوح را در سـطح 640×480 یا پایین‌تر تنظیم كنید.
اكنون تنظیم‌های دیـگر را تطبیق دهیـد. اگر بـه یـك شبكه بی‌سیم متصل هستید یا سرعت CPU كامـپیوترتان كم است، با فعال كردن این تنظیم‌ها، عملكرد كامپیوترتان كاهش خواهد یافت. ابتدا اطمینان حاصـل كنیـد كادری كه با عـنوان Use DirectShow for Windows Media Encoding مشخـص شده اسـت، فـعال اسـت و بـرنامه Codec روی Windows Media Video 9 تنظیم شده است.
این حالت عملكرد و كیفیت تصاویر ویدئویی ارسال شده از سیستم را بهبود می‌بخشد. در مرحله بعد، Optimization را روی Quality تنظیم كنید و گزینه Connection Speed را روی (Wired (100Mbps تنظیم كنید. كیفیت باید روی Excellent تنظیم شود. تنظـیم Compression‌ را نیز به Minimum تغییر دهید. به خاطر داشته باشید تـغییراتی كه ایجاد می‌كنیـد تا زمـانی كه روی عـلامت Save در پاییـن صفحه كلیك نكرده و سپس بـرنامه TVersity را با مراجـعه به فهرسـت گزیـنه‌های Advanced و سـپس كلیـك روی Restart Sharing دوباره راه‌اندازی نكرده‌اید، ثبت نخواهد شد.
اكنون به بخش Xbox Media/Videos رفته و از تماشای نتیجه كارتان لذت ببرید.

7- اشكال زدایی
اگر در پخش جریان پیوسته با مشكل مـواجه شدید، احتمالاً سه عامل در ایجاد این مشكل دخیل هستند: مسائل مربوط به برنامه Codec، مسائل مربوط به پهـنای بانـد و یا مشكلات مربوط به عملكرد كامـپیوتر شخـصی. اگـر Codec Sniper و Add/ Remove Programs مشكل اول را حل نكرد، باید سیستم عامل ویندوز را دوباره در كامپیوترتان نصب كنید. این كار بسیار پر دردسر است، اما اشكال زدایی از برنامه‌های Codec حتی از آن هم بدتر است.
متاسفانه برای كاربرانی كه می‌خواهند با استفاده از شبكه‌های ضعیف از Xbox استفاده كنند، راه آسانی بـرای كپی كردن فیلم‌هایی كه از قبل تبدیل شـده‌اند، وجـود ندارد. از سـوی دیـگر، اگر سرعـت CUP كامـپیوترتان بـرای رمـزگذاری بلادرنگ كافی نیست، می‌توانید فضای مـوجود برای حافـظه Cache فیلم‌هایی را كه قبلاً تبدیل شده‌اند، در هارددرایو خـود افزایش دهید. برای انجام این كار، در بـرنامه TVersity بـه بخش Settings رفته و مقدار فضای دیـسك را افزایش دهید تا برای فایل‌های تبدیل شده فضای بیشـتری به وجود آید. حال می‌توانید یـك فیلم را به نمایش در آورید. مـمكن است در نوبت اول با شكست مواجه شـوید، اما اگر به آن فرصت ساختن بافر را بدهید، فیلم باید به نمایش درآید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
به وبلاگ من خوش آمدید لطفا هنگام مطاله مطالب نظر سنجی یادتون نره حتما نظر بدید. با تشکر مدیر وبلاگ"احمد ساکان"
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • سایت ایران دیبا
  • خرید vpn
  • مکان های دیدنی
  • شنل چنس
  • خرید گیفت کارت
  • اکستندر
  • لارجر باکس
  • آتلیه
  • خدمات مجالس
  • کاردستی کودک
  • ثبت شرکت
  • هارد SSD
  • آپلود عکس
  • برگزاری مراسم عروسی
  • قیمت ssd samsung
  • آپلود فایل
  • آپلود
  • آفبا
  • سنجش و دانش
  • مشاوره آنلاین
  • خرید خودرو
  • کنکور دکتری
  • سنجش و دانش
  • سنجش و دانش
  • فراخوان طراحی لوگو
  • آفبا
  • تجهیزات توانبخشی
  • دانلود آهنگ جدید
  • مجله اینترنتی
  • خرید ssd samsung
  • چت روم
  • شبکه اجتماعی
  • آفبا
  • باغ عروسی
  • Artificial Intelligence Products
  • گن لاغری كاسمارا
  • خريد بدليجات
  • تراوين
  • دانلود بازی اندروید
  • دانلود آهنگ جدید
  • مدل مانتو زنانه
  • مدل مانتو 94
  • دانلود آهنگ جدید
  • روغن ماساژ بدن
  • افزایش سایز سینه
  • دستگاه وکیوم سینه
  • دانلود کتاب
  • پایان نامه ارشد
  • بهترین سایت سرگرمی
  • نرم افزار حقوق و دستمزد
  • العاب
  • بازی
  • بازی
  • مبلمان اداری
  • مبل
  • مبل
  • خرید بازی ایکس باکس
  • خرید جم
  • اندروید
  • مدل تونیک زنانه
  • فروشگاه پوشاک
  • وی پی ان
  • خرید vpn
  • خرید وی پی ان
  • بدليجات
  • خرید هاست
  • هوش مصنوعی
  • مدل مانتو
  • آموزش فتوشاپ
  • اکشن فتوشاپ
  • مطالب خواندنی
  • اجاره بخاری
  • سایت تفریحی
  • خرید بلیط هواپیما
  • مانیکور ناخن
  • ادکلن مردانه
  • چاقی صورت
  • خرید سرور مجازی
  • مکمل بدنسازی
  • جوک خنده دار
  • خرید اینترنتی
  • مرجع قیمتی محصولات
  • لیست قیمت محصولات
  • پودر چاقی
  • همکاری در فروش
  • آگهی رایگان
  • طراحی قالب وردپرس
  • خرید کریو
  • مشاوره خانواده
  • پی سی تولز
  • عکس بازیگران ایرانی
  • خرید تلویزیون
  • فروشگاه ساز
  • شارژ ایرانسل
  • همکاری در فروش
  • بک لینک
  • عکس بازیگران
  • حامد زمانی
  • دانلود فیلم ایرانی
  • دانلود آهنگ
  • تعمیر خودرو
  • فروش اسپمر
  • فروش اینترنتی ادکلن
  • آگهی استخدام
  • فروش بک لینک
  • چت روم
  • فروش لوازم یدکی خودرو
  • خاله زنک
  • دانلود جدیدترینها
  • هندزفری تغییر صدا
  • الزعفران
  • پيش فروش در منطقه 22
  • دانلود فيلم
  • توپ لباسشويي
  • ژل زناشويي تاخيري
  • هندزفري تغيير صدا
  • افزايش فروش و کسب درآمد
  • خريد توپ لباسشويي
  • توپ لباسشويي
  • ژل زناشويي تاخيري
  • هندزفري تغيير صدا
  • افزايش فروش و کسب درآمد
  • خريد توپ لباسشويي
  • توپ لباسشويي
  • ژل زناشويي تاخيري
  • هندزفري تغيير صدا
  • افزايش فروش و کسب درآمد
  • خريد توپ لباسشويي
  • دانلود آهنگ
  • دانلود آهنگ
  • فروشگاه اينترنتي
  • مدل لباس
  • کسب درآمد از فروش فايل هاي خودتان و ديگران
  • بهترين فروشگاه ساز فايل و همکاري در فروش
  • خريد و فروش فايل مقاله و پايان نامه
  • لباس ني ني
  • کسب درآمد از کوتاه کردن لينک
  • بيوگرافي بازيگران
  • فروشگاه
  • فاني بافت
  • پاورپوينت
  • بازارچه خريد و فروش
  • آپلود عکس
  • اس ام اس
  • سايت هواداران استقلال
  • طراحي ابرو
  • شابلون طراحي ابرو
  • پد اتو
  • خريد شارژ ايرانسل
  • دانلود فيلم جديد
  • آموزش آنلاين
  • تفريحي
  • اخبار هنري
  • دانلود آهنگ جديد
  • گيره کوچک کننده بيني
  • گيرنده ديجيتال usb
  • خريد ساعت مچي g shock
  • خريد ساعت شنا
  • ليف جادويي
  • فروشگاه پرشين شاپ
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مشخصات من

    نام:احمد ساکان 

    متولد:۱۳۷۶ 

    محل سکونت:ارومیه 

    تلفن: 

    1067***0914

    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 82
  • بازدید کلی : 6,314